حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/27 شمسی | 2024/05/16 میلادی
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان سمنان؛

سلاح ما فکر و قلم ماست

سلاح ما فکر و قلم ماست

شهید «محمدرضا فرجی‌زاده» در نامه‌ای به دوستش می‌نویسد: «سلاح ما سلاح جنگی، ایمان، قلم، فکر و... است و خوش به سعادت شما‌ها برادران من که هدفتان را دنبال می‌کنید.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، شهید محمدرضا فرجی‌زاده یکم فروردین ۱۳۴۲ در روستای طاق از توابع شهرستان دامغان به دنیا آمد. پدرش عبدالحسین، خواربارفروش بود و مادرش زهرا نام داشت. دانش‌‏آموز چهارم متوسطه بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. یکم آذر ۱۳۶۰ با سمت تک‏‌تیرانداز در مهاباد توسط نیرو‌های بعثی بر اثر اصابت تیر مستقیم به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای فردوس رضای شهرستان زادگاهش واقع است.

فرازهایی از نامه‌های شهید به دوستش پیش از اینکه خودش پا در میدان نبرد بگذارد:

سلاح ما ایمان، فکر و قلم ماست

دوست عزیزم! امیدوارم که همواره خدمتگزار اسلام و مسلمین باشید و در این راه عزیز به راهت ادامه بدهی. در نامه‌ات حرفی از شهادت زدی. مرا پریشان‌خاطر کردی، ولی تو بدان دوست عزیز! هیچ‌کس نمی‌تواند مانع کار و راه مقدس تو بشود. تو به وظیفه خودت عمل می‌کنی.

دوست عزیزم! قرآن می‌فرماید که بهشت زیر سایه این شمشیر‌ها است و الان تو هم در حقیقت در بهشت هستی. همان‌طور که گفتی، قول می‌دهم که بعد از تو، من اسلحه‌ات را بردارم و در زیر سایه اسلحه عمر خود را بگذرانم، چون که اسلام و قرآن می‌گوید که: «دشمنان کمین کردند که وقتی ما از اسلحه یادمان رفت و آن را به زمین گذاشتیم، ما را نابود کنند» ولی من به گفته قرآن، سلاح در دست می‌گیرم و فراموش نمی‌کنم. همان‌طور که تو و دیگر برادران و هم‌رزم‌هایت در دست گرفته‌اید. سلاح ما سلاح جنگی، ایمان، قلم، فکر و... است و خوش به سعادت شما‌ها برادران من که هدفتان را دنبال می‌کنید.

ما مانند کاروانیم و هدفی داریم که باید دنبالش برویم

برادر جان! یک خواهش از تو دارم این است که: امیدوارم بپذیری؛ اگر تو به شهادت، به این درجه نایل آمدی، خواهش دارم از خدا برای من و دیگر مسلمین، خواستار آمرزش گناهان ما باشی؛ و حالا برای اطمینان خاطر از تو می‌خواهم از خدا برایم طلب بخشش کنی. چون که شهید پاک است و خدا به‌خاطر شهید ممکن است شفاعت را قبول کند، ان‌شاءالله!

تو در نامه‌ات سخنان آموزنده‌ای گفته بودی که مرا بیشتر به وظیفه‌ام آشنا ساخت و هدفم را بیشتر شناختم که مانند پیام یک شهید بود، بر روی من اثر کرد که راستی ما مانند کاروانیم و هدفی داریم که باید دنبالش برویم و در پی آن حرکت کنیم که تو و دیگر سربازان اسلام این‌چنین اید.

خوش به سعادتتان که این‌چنین هستید و به‌راستی درود بر رهبر انقلاب که این سعادت را در مسلمین به وجود آورد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از