حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/14 شمسی | 2024/05/03 میلادی
امام‌ جمعه شاهرود:

سپاه، نهادی فراملیتی است

سپاه، نهادی فراملیتی است

امام‌ جمعه شاهرود گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی فرا قومیتی و فراملیتی بوده چرا که برای امنیت منطقه اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن گرامی داشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در ابتدای راه انقلاب اسلامی  حضرت امام خمینی (ره) با درایت و ابتکار خود و به جهت حفظ نظام از آسیب‌ها و بحران‌ها دستور تشکیل سپاه پاسداران را صادر کرد.

امام‌ جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: از زمان تأسیس این نهاد انقلابی و مردمی  تا به امروز شاهد خدمات بسیار ارزنده سپاه پاسداران در راستای امنیت، امید آفرینی، خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، رفع مشکلات و معضلات پدیده‌های طبیعی هستیم.

وی در رابطه‌ با توقع ملت از نیروهای نظامی کشور اظهار کرد: نیروهای نظامی و انتظامی همچون ارتش و نیروی انتظامی در چارچوب قوانین در حال‌ خدمت به ملت ایران هستند؛ اما توقع مردم از سپاه پاسداران متفاوت بوده و ملت خواهان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران توسط این نهاد مقدس است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی ضمن اشاره به عملیات غرورآفرین «وعده صادق» تصریح کرد: سپاه پاسداران در کنار حمایت‌های ارتش و نیروهای امنیتی و نظامی همواره موجب افتخار و سربلندی ملت ایران در جهان بوده است و طی بیش از ۴۴ سال موجب بازدارندگی نظام، اقتدار و امیدآفرینی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

امام‌ جمعه شاهرود ضمن گرامی‌داشت نام و یاد سردار سلیمانی ابراز داشت: پس از تأسیس سپاه پاسداران در کنار تربیت نظامی با جذب نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی نیروهای بسیار کارآمد و دارای ویژگی‌های خاص تربیت شده است و شهدایی همچون باکری، خرازی، همت و شهید سلیمانی از دل سپاه پاسداران پرورش‌ یافته‌اند.

وی در ادامه افزود: مکتب سپاه پاسداران موجب ایجاد اوج اخلاص و تقوا در بین بزرگ‌مردانی همچون سردار سلیمانی‌ها شده است به نحوی که مبارزات آنان محدود به ملت ایران نبوده و برای آرامش کل دنیا مبارزه کرده‌اند که نمونه بارز آن مبارزه با گروهک تروریستی داعش است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی اظهار کرد: اقدامات سردار سلیمانی و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران فراقومیتی و فراملیتی بوده چرا که برای امنیت منطقه اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند و هدف آنها حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمام دنیا است.

امام‌ جمعه شاهرود اظهار کرد: سپاه پاسداران علاوه بر تربیت نظامی؛ تربیت دینی و انقلابی، اخلاص، ایثار و... در دستور اقداماتش قرار داده است و همین عملکرد نشان‌دهنده سرمایهٔ ملی ملت ایران خواهد بود که در هیچ جای دنیا این نوع سرمایه مشاهده نشده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از