حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود؛

عرضه شیرخشک با کدملی نوزاد بدون محدودیت

عرضه شیرخشک با کدملی نوزاد بدون محدودیت

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با همکاری شرکت‌های تولید شیرخشک و سازمان غذا و دارو مشکل کمبود شیر خشک تا یک ماه آینده مرتفع شده و سقف محدودیت از ارائه شیرخشک به خانواده‌های دارای نوزاد برداشته می‌شود.

حمیدرضا حافظی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت از الزام به ارائه شیرخشک با ثبت کدملی و تاریخ تولد نوزاد در داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: به جهت جلوگیری از قاچاق شیرخشک رگولار این طرح از ۲۰ مهرماه در داروخانه‌ها اجرایی شده است.

 

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه افزود: پیش‌ازاین شیرخشک متابولیک و رژیمی برای نوزادان خاص فقط با ارائه کد ملی به متقاضیان عرضه می‌شد، اما ازاین‌پس مسئولان داروخانه موظف هستند شیرخشک رگولار را نیز با درج مشخصات متقاضی ارائه دهند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه کمبودی به لحاظ توزیع شیرخشک در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود ندارد، بیان داشت: در حال حاضر هر خانواده می‌تواند دو الی سه قوطی شیر خشک را به ازای ارائه اطلاعات نوزاد خود در سامانه دریافت کند.

 

بنا به گفته سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با همکاری شرکت‌های تولید شیرخشک و همکاران در سازمان غذا و دارو مشکل کمبود شیرخشک تا یک ماه آینده مرتفع شده و سقف محدودیت از ارائه شیرخشک به خانواده‌ای دارای نوزاد برداشته می‌شود.

 


وی تأکید کرد: اما همچنان به جهت جلوگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه شیرخشک همچنان تنها با ثبت اطلاعات نوزاد به خانواده‌های دارای فرزند زیر دو سال شیرخشک تعلق می‌گیرد.

 


این مقام مسئول در توضیح شیرخشک رژیمی و متابولیک نیز اذعان داشت: شیرخشک متابولیک برای نوزادانی که بیماری متابولیک دارند و پس از تشخیص پزشک و ثبت اطلاعات در سامانه حامی از طریق سازمان غذا و دارو انجام‌گرفته و برای این دسته از بیماران پست می‌شود و نوع دیگر شیرخشک رژیمی برای نوزادان حساس به شیر مادر از طریق ثبت در سامانه تی‌تک ارائه می‌شود.

 

حافظی در نهایت ابراز کرد: ثبت سامانه‌ای شیرخشک‌ها ضمن آنکه کمک می‌کند تا این محصول از زنجیره تأمین خارج نشود و به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، درعین‌حال میزان نیاز کشور به‌صورت واقعی را مشخص می‌کند و به‌این‌ترتیب می‌توان بر اساس آن سیاست‌گذاری کرد.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از