حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
برای اولین‌بار در خاورمیانه؛

ژنراتور اصلی لوکوموتیو توسط نخبگان ایرانی ساخته شد

ژنراتور اصلی لوکوموتیو توسط نخبگان ایرانی ساخته شد

ژنراتور اصلی لوکوموتیو برای اولین‌بار در خاورمیانه توسط مهندسین شرکت توربو ژنراتور شاهرود ساخته شد و به ثبت رسید و این در حالی است که در سال‌های گذشته این موتور از شرکت‌های کره، آمریکا و کانادا وارد کشور شده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، کشور ایران اسلامی با همه مشکلات و فراز و نشیب‌ها دارای جوانان غیرتمندی است که دارای استعداد، توانمندی هستند که علاوه بر همه خلایق و علایق با استفاده از پشتکار وصف‌ناپذیر بر خیلی از مشکلات فائق آمده‌اند و می‌توانند پایه‌های اقتصادی کشور را با نگاه مدیریتی درست و اصولی مسئولین محکم نگهدارند و کشور را از وابستگی اقتصادی مبرا سازند.

کارخانه توربو ژنراتور با حداقل سابقه ۳۵ساله واقع در شهرستان دامغان استان سمنان یکی از صدها کارخانه تولیدی خودکفا در کشور است که با حضور مهندسین جوان با پشتکار غیرقابل‌توصیف در حال چرخاندن چرخ‌دنده‌های اقتصادی کشور است. اما اگر مسئولین در این شرایط خاص کشور این نوع کارخانه‌ها و جوانان نخبه و توانمند را حمایت نکنند بزرگ‌ترین ظلم را در حق کشور و نسل‌های آینده مرتکب شده‌اند.

محمدحسین عامریان یکی از این جوانان نخبه کشور است که تمام تلاش خود برای بالابردن سطح علمی و عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه بکار برد تا با تلاش علمی در کنار دانشجویان راهگشای مشکلات کشور باشد؛ اما وجود مشکلات مانع حضور وی در عرصه دانشگاه شد.

اما این نخبه علمی با اینکه نتوانست به علایق علمی خود دست یابد؛ اما با توانی مضاعف و حضور میدانی در شاه‌راه دیگر کشور افتخارآفرین شد و توان علمی و جسمی را برای رفع گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی کشور بکار بست.

محمدحسین عامریان مدیرعامل شرکت توربو ژنراتور شاهرود و همکارانش از جمله افرادی هستند که می‌توانند برای آسایش بیشتر خود و خانواده بار سفر را بسته و با سهولت به کشورهای دیگر کوچ کنند و در شرکت‌های خارجی مورد حمایت قرار گیرند؛ اما روحیه انقلابی این عزیزان مانع نادیده‌گرفتن مشکلات و سختی‌های زندگی شخصی شد و با درک شرایط کشور و با حضور مثمرثمر پای آرمان‌ها و مشکلات کشور ایستادگی کردند.

به گفته مدیرعامل جوان شرکت توربو ژنراتور با یک مغازه ۱۲ متری فعالیت خود را شروع کرده است و هم اکنون با تمامی صنایع نفت، پتروشیمی خدمات ریلی سیمان، فولاد و... ایران مرتبط  و با ۲ شرکت دیگر کشور در رقابت است.

شرکت توربو ژنراتور با سردادن شعار تمام کارگاه‌های ایران کارگاه توربو ژنراتور است حمایت سایر کارگاه های سطح کشور را سرلوحه کار خود قرار داده است تا بتواند با رفع مشکلات سایر کارگاه‌ها و تربیت نیروی کار در سراسر کشور گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور باز کند.

شرکت توربو ژنراتور با ۲۵۰ نیرو به‌صورت مستقیم در ۱۱ واحد مشغول به کار است؛ اما با سفارش کارفرماها وسعت‌پذیرش سفارش را به کارگاه‌های معتبر سطح کشور گسترش می‌دهد تا با نظارت مستقیم شرکت محصولات سفارشی سطح کشور تأمین و تأیید شود.

این شرکت با برندسازی در حال رقابت با محصولات خارجی است و توانایی ساخت تمامی موتورهای در دستور کار باکیفیت بالا را دارا است؛ بنابراین روا نیست مسئولین مربوطه در حمایت این گونه افراد و شرکت‌ها کوتاهی کنند.

ژنراتور اصلی لوکوموتیو از جمله محصولاتی است که برای اولین‌بار در خاورمیانه توسط مهندسین شرکت توربو ژنراتور شاهرود ساخته شد و به ثبت رسید و این در حالی است که در سال‌های گذشته این موتور از شرکت‌های کره، آمریکا و کانادا وارد کشور شده است.

از دیدگاه مدیرعامل نخبه بجای گسترش ویژه و مختص به شرکت توربو ژنراتور شاهرود، مهندسین شرکت سایر کارگاه‌های سطح کشور را حمایت و آموزش دهند تا زمینه پیشرفت اقتصادی برای کارگاه‌های سطح کشور محیا شود.

عامریان عقیده داشت اگر مسئولین مهندسین شرکت‌ها و کارگاه‌های صنعتی را حمایت نکنند و این جوانان جذب شرکت‌های خارجی شوند نمی‌توان نسبت به مهاجرت این قشر افراد انتقاد کرد.

و مسئولین درک کنند که شاید همه جوانان نخبه ایران همانند محمدحسین عامریان از صبر لازم جهت رفع مشکلات برخوردار نباشند. چرا که وی در اوج جوانی و آرزوی رسیدن به بالاترین مدارج علمی مشکلات اقتصادی خود را با فروش عسل در کشور عراق حل کرده است.

عامریان از مسئولین گلایه‌مند بود که چرا مسئولین خدمات و زحمات شرکت‌های داخلی همچون توربو ژنراتور را نمی‌بیند و یا شاید نمی‌خواهند ببینند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از