حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
استاندار سمنان خبر داد:

ساخت ۱۷ هزار واحد مسکن ملی در سمنان

ساخت ۱۷ هزار واحد مسکن ملی در سمنان

استاندار سمنان گفت: برآورد ساخت «نهضت ملی مسکن» در این استان ۶۰ هزار واحد است که طی چهار سال باید تکمیل و تحویل شود و اکنون ۱۷ هزار و ۷۹۶ واحد در شهرهای استان در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سید محمدرضا هاشمی در آیین آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی و ساخت یک هزار و ۷۴ واحد نهضت ملی مسکن شهرستان دامغان در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم این شهر، گفت: ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان طی چهار سال هدف‌گذاری شد.

 

وی ادامه داد: امروز عملیات ساخت یک هزار و ۷۴ واحد ویلایی در شهر دامغان آغاز شد که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ویلایی در استان سمنان محسوب می‌شود.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: یک ستاد ویژه توسط فرماندار دامغان و مسئولان راه و شهرسازی به‌منظور پیشبرد این طرح ایجاد شود تا به پایگاهی برای کارگاه عمران و آبادانی و تسریع روند ساخت تبدیل شود و به همین منظور بازدیدهای مداوم باهدف بررسی روند کار در دستور کار قرار دارد.

 

وی سمنان را یکی از استان‌های دچار پیری جمعیت در کشور برشمرد و گفت: باتوجه‌به شرایط استان سمنان در پیری جمعیت، فرزندآوری و اجرای طرح‌های جوانی جمعیت در دستور کار است و دراین‌خصوص، تعداد ۵۵۷ واحد زمین به‌صورت رایگان در اختیار خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت قرار می‌گیرد.

 

استاندار سمنان ضمن محکوم‌کردن نسل‌کشی رژیم اشغالگر در غزه گفت: هدف قراردادن بیمارستان و کودک کشی در این جنگ نشان از خوی حیوانی صهیونیسم غاصب است و بدون شک این رژیم به پایان خود نزدیک می‌شود.

 

استاندار سمنان بیان کرد: در دولت آیت‌الله رئیسی روابط بین‌المللی، رشد اقتصادی، کاهش تورم و پیگیری امور مردم و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام با جدیتی پیگیری شده است و مهم‌ترین اقدام دولت نیز «نهضت ملی مسکن» و «جهش تولید» بوده است.

 

رشد اقتصادی دامغان به ۱۶ درصد رسیده است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: رشد اقتصادی در دامغان با اقدامات صورت‌گرفته و حمایت‌های استاندار و مسئولان ارشد استانی به ۱۶ درصد و رشد صنعتی به ۳۳ درصد رسیده است.

 

علی‌اکبر علیزاده اضافه کرد: امروز عملیات اجرایی ساخت مسکن ویلایی در دامغان آغاز شد که برای تحقق آن در عرض ۲ ماه، پنج مرتبه با وزیر راه و شهرسازی و ۲ مرتبه با معاونت این وزارتخانه نشست‌های تخصصی برگزار شد.

 

وی اظهار داشت: اصلی‌ترین پشتیبان‌ در بحث تأمین زمین‌ مسکن‌ ملی و آغاز عملیات اجرایی احداث مسکن ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دامغان، استاندار سمنان بود که به‌عنوان مدیریت ارشد اجرایی استان به‌صورت ویژه و مستمر این امر را از مرکز کشور پیگیری کرد.

 

علیزاده تصریح کرد: با تلاش و همراهی تمامی دست‌اندرکاران، عملیات ساخت هر چه سریع‌تر تکمیل و کام‌ مردم دامغان با خانه‌دارشدن هرچه زودتر شیرین شود.

 

تأمین ۳۱ هکتار زمین در قالب نهضت ملی مسکن برای ۱۹ هزار متقاضی

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز در این آیین گفت: اراضی در نظر گرفته شده برای ۱۹ هزار متقاضی واحد مسکن ملی در استان به مساحت یک هزار و ۳۱ هکتار است.

 

محمد حسینی‌طباطبایی گفت: تاکنون اراضی به مساحت یک هزار و ۳۱ هکتار در قالب ۲۷ سایت مسکونی در کل استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی و تأمین شد.

 

وی ادامه داد: هشت هزار و ۴۲۶ متقاضی در دامغان برای نهضت ملی مسکن وجود دارد که از این تعداد عملیات اجرایی برای واحدهای ۳۳۶ متقاضی به‌صورت انبوه‌سازی در حال ساخت و یک هزار و ۷۴ واحد یک‌طبقه حیاط‌دار از امروز آغاز می‌شود.

 

حسینی‌طباطبایی اظهار داشت: محل خانه یک هزار و ۳۱ متقاضی مسکن ملی شهرستان دامغان در سایت دوم در نظر گرفته شده است که ۴۵ هکتار در محل ضلع شمالی شهرک بوستان قرار دارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تصریح کرد: ۱۲۸ متقاضی در راستای حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که در سایت دوم به این افراد زمین تعلق خواهد گرفت.

 

منبع: ایرنا

 

 انتهای خبر/

منبع:ایرنا

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از