حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/14 شمسی | 2024/05/03 میلادی
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور:

عرضه محصولات خانگی بانوان تسهیل می‌شود

عرضه محصولات خانگی بانوان تسهیل می‌شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت:موانع موجود در مسیر اشتغال خانگی بانوان تا حد ممکن مرتفع شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ انسیه خزعلی، در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته 2 درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین راستا، 80 درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا 10 درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود، به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

خزعلی در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه‌دار، گفت : در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه‌دار تسریع و تسهیل شود. 

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استان‌ها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه‌اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان‌یابی در حال انجام است.

این مقام مسئول یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از