حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
رئیس هیأت زورخانه‌ای استان سمنان خبر داد:

2 شهرستان در انتظار روشنی چراغ زورخانه‌

2 شهرستان در انتظار روشنی چراغ زورخانه‌

رئیس هیأت زورخانه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه شهرستان‌های آرادان و سرخه زورخانه ندارند، گفت: امیدواریم با حمایت و یاری مسئولان به‌زودی زورخانه در این شهرستان‌ها احداث شود.

محمدعلی اکبری در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به وجود ۲۳ زورخانه فعال در سطح استان سمنان، گفت: شاهرود با ۱۳ زورخانه بیشترین ورزشکاران را به خود اختصاص داده است.

رئیس هیأت زورخانه‌ای استان سمنان افزود: خوشبختانه استان به لحاظ وجود زورخانه و همچنین ورزشکاران فعال این رشته در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کمبود امکانات در زورخانه‌های استان وجود ندارد و ورزشکاران به‌راحتی می‌توانند در این رشته فعالیت کنند، افزود: برخی از زورخانه‌ها تحت نظارت شهرداری هستند که ورزشکاران با حضور در این مکان به فعالیت می‌پردازند.

اکبری با اشاره به اینکه شهرستان‌های آرادان و سرخه زورخانه ندارند، اظهار کرد: امیدواریم باهمت مسئولان و درنظرگرفتن زمین و تخصیص اعتبار کلنگ این زورخانه‌ها نیز بر زمین زده شود.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: حتی در روستاهای اطراف هم باهمت دهیاری و شوراها، زمین‌هایی در نظر گرفته شده که زورخانه‌ها احداث شود.

 وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی این رشته، گفت: در سال گذشته دوره آموزشی مربیگری و مرشدی در استان برگزار شد و در سال جاری نیز دوره داوری و مربی درجه سه برگزار خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه این رشته ورزشی در سطح استان در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: آکادمی‌های زورخانه‌ای در رده سنی نونهالان و نوجوانان در شهرستان‌های سمنان و شاهرود فعالیت می‌کنند و در شهمیرزاد، گرمسار و دامغان در رده سنی نونهالان تازه شروع به کار کرده‌اند.

وی افزود: در هر زورخانه دو الی سه مرشد فعالیت می‌کنند که امسال از ۴۰ مرشد فعال در سطح استان نیز تجلیل به‌عمل آمد.

به گفته این مقام مسئول سال گذشته در مسابقات ورزش زورخانه‌ای، ۱۴ مدال نصیب ورزشکاران این خطه شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از