حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/02 شمسی | 2024/08/23 میلادی
امام جمعه گرمسار:

انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا است

انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا است

امام جمعه گرمسار گفت: انقلاب اسلامی ایران و نهضت عاشورا اهداف یکسانی را دنبال کرده و به دنبال احیای اسلام در جامعه بودند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید علیرضا آرامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به نهضت عاشورا گفت: مکتب اباعبدالله (ع) و عاشورا سرشار از آموزه‌های پربار و معنوی است که هرکسی در مسیر آن حرکت کند، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: واقعه عاشورا به دست قاتلینی رقم خورد که حاملان قرآن بودند، عمرسعد و شمر حافظ  قرآن بودند که برخلاف قرآن عمل کرده و نوه و اهل‌بیت پیامبر اکرم (ص) را به فجیع‌ترین حالت به قتل رساندند، طوری که حتی اگر آن‌ها را به حمار هم تشبیه کنیم در روز قیامت از ما شکایت می‌شود. 

امام جمعه شهرستان گرمسار با بیان اینکه عدم بصیرت و تقوا به آنچه در کلام حق و قوانین اسلام آورده شده، سبب رقم‌‌خوردن وقایع عاشورا شد، گفت: کسانی که دین و معاد را بازیچه دانسته و ترسی از غضب خداوند نداشتند چشم بر حق بسته و وقایعی این‌چنینی را به وجود آوردند. 

آرامی تصریح کرد: همان‌گونه که نهضت عاشورا موجب احیای اسلام شد، انقلاب اسلامی ایران هم نشأت گرفته از نهضت عاشورا، موجب احیای اسلام  در کشور شد.

وی همچنین عنوان کرد: در نهضت عاشورا روح یاران امام حسین (ع)  با شهادت و اسارت روشنایی گرفت و آگاه شد و در انقلاب اسلامی ایران هم عاشورا سبب قیام علیه یزید زمان و مبارزه با ظلم شد.

آرامی خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا در انقلاب اسلامی مقصد آخر نبود؛ بلکه در دوران دفاع مقدس شاهد جلوه‌هایی از تجلی نهضت عاشورا بودیم.

وی تأکید کرد: قیام عاشورا سبب پدیدآمدن نهضت دفاع مقدس شد، تا ملت ایران با دستان خالی، در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بعثی فائق آید. 

آرامی ابراز کرد: در نهضت عاشورا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهداف و مقصد یکسانی وجود دارد و دفاع از حریم ارزش‌‎ها، حفظ عزت و اسلام مقصد نهایی است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از