حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
کارشناس مسائل اقتصادی:

قیمت‌ها در بازار مالی حقیقی نیست

قیمت‌ها در بازار مالی حقیقی نیست

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت‌ها در بازار مالی حقیقی نیست، گفت: در دولت جدید تا سه ماه نمی‌توان تحلیلی برای قیمت‌ها ارائه داد.

 مهدی صفایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تغییرات اخیر بازارهای مالی، گفت: قیمت‌ها در این مدت حقیقی نیست و بدترین ریسک در زمان حال سرمایه‌گذاری است.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه زمان لازم برای تثبیت بازار ۹۰ روز است، اظهار کرد: نمی‌توان آینده بازارهای مالی را در این دوره پیش‌بینی کرد.

 وی هم‌زمانی تعیین دولت جدید و شروع ماه محرم را از عوامل مهم برای آشفتگی بازارهای مالی برشمرد و افزود: در دولت جدید تا سه ماه نمی‌توان تحلیلی برای قیمت‌ها ارائه داد و همچنین هرساله در ایام ماه محرم هم بازار معاملات راکد می‌شود.

 صفایی با بیان اینکه از تأثیر فیلترینگ بر بازارهای مالی نباید غافل شد، گفت: اگر در دوره جدید ریاست‌جمهوری بحث فیلترینگ کاهش یابد، شاهد تحولات عظیم در بخش بازاریابی دیجیتال و بازارهای مالی هستیم؛ چراکه معاملات دیجیتال رونق بیشتری گرفته و این امر سبب تغییرات مثبت در قیمت ارز و بورس خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: اگر افراد شاخص در دولت‌ها آگاه باشند که بیانات و تصمیماتشان چقدر روی بازارهای مالی تأثیرگذار است بدون شک با طمأنینه سخن گفته و وعده می‌دهند.

به گفته این کارشناس، دولت آینده اگر با تفکر صحیح و آگاهی مدیریت امور را در دست بگیرد و از منابع داخل کشور به‌ درستی استفاده کند و امورات کشور وابسته به کشورهای دیگر نباشد کاهش قیمت ارز به‌ راحتی امکان‌پذیر است و به دنبال آن مهار تورم نیز تحقق می‌یابد.

صفایی با بیان اینکه مؤلفه‌های بسیاری بر بازارهای مالی تأثیرگذار است، اظهار کرد: اگر به چند ماه اخیر توجه کنیم، شاهد تحولات و برنامه‌ریزی‌های متنوعی بوده‌ایم که هر کدام به سهم خود در تغییر نرخ ارز تأثیرگذار بوده است.

وی عرضه نادرست نقدینگی، اختلاس‌ها، پرداخت وام‌های کلان بدون بازپرداخت و معیوب‌شدن چرخ اقتصاد را از جمله مشکلاتی که در دهه‌های اخیر سبب افزایش قیمت دلار و افزایش تورم شده عنوان کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از