حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان:

میزان خسارت سیل در دست بررسی است

میزان خسارت سیل در دست بررسی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: میزان خسارت بارندگی و جاری‌شدن سیلاب در استان سمنان در دست بررسی است.

کمال طاهریان  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ دررابطه‌ با خسارات ناشی از بارندگی چند روز اخیر در سطح استان سمنان گفت: باتوجه‌به میزان بارندگی برخی از مناطق استان سمنان دچار حوادث و وقوع سیل در برخی شهرستان‌های سطح استان شده، به نحوی که در سطح شهر شهمیرزاد ورود سیلاب موجب تجمع رسوبات و گل‌ و لای در سطح معابر شده بود و در حد واسط جاده مهدی‌شهر تا چاشم به دلیل شدت بارندگی و آشفتگی بر روی دیواره‌های ارتفاعات چندین نقطه با انسداد محور مواجه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در رابطه‌ با اقدامات انجام شده در شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: برای رفع گل‌ ولای داخل شهرستان، شهرداری شهمیرزاد و در محور اداره کل حمل‌ و نقل و راهداری و هلال‌احمر وارد عمل شدند و با بازگشایی محور و جابه‌جایی مسافران در راه مانده مشکل مرتفع شد.

وی در خصوص مشکلات بارندگی در شهرستان شاهرود تصریح کرد: شهرک شهید بهشتی بخش جنوبی شهرستان شاهرود و شهر رویال سطح معابر دچار آب‌گرفتگی شده و آب به برخی منازل نفوذ پیدا کرده است و در منطقه تاش شمال شهرستان شاهرود و منطقه بسطام، مشابه منطقه چاشم به دلیل بارندگی مقداری رسوبات در سطح محور به وجود آمده بود که با کمک اداره کل حمل‌ونقل و راهداری با پاک‌سازی محور موجب بازگشایی مسیر تردد شد.

طاهریان در رابطه ‌با سایر مناطق سیل‌زده در سطح استان اظهار کرد: در شهر بیارجمند به دلیل وقوع سیلاب یک‌رشته قنات از رسوبات پرشده است که امیدواریم با اقدامات شهرداری پاک‌سازی و لایه روبی مثمرثمر بوده و موجب رفع مشکل شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در خصوص سیل شهرستان میامی و رضوان در منطقه کالپوش تصریح کرد: مشابه سیل آبان‌ماه سال گذشته منطقه کالپوش دچار سیل‌زدگی شد و حجم بالایی از سیلاب به داخل شهر رضوان نفوذ پیدا کرد؛ اما به دلیل اعلام هشدارها، آمادگی قبلی شهروندان و همراهی مردم خسارت جانی نداشته‌ایم.

وی در رابطه‌ با خسارات وارده ابراز داشت: خسارت‌هایی به مزارع گندم دیمی کشاورزی به‌ویژه در منطقه کالپوش وارد شده است که دستگاه‌های تخصصی در تمام بخش‌ها به‌ویژه مسکن، بخش تجهیزات و تأسیسات شهری، حمل‌ونقل راهداری استان و... در حال برآورد خسارت هستند که این برآورد خسارت ممکن است سه روز به طول انجامد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در پایان از مردم مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده خواست همانند همیشه با صبر و بردباری جهت رفع مشکلات همراه و در کنار مسئولین و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از