حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان:

2 قاچاقچی چوب در استان سمنان دستگیر شدند

2 قاچاقچی چوب در استان سمنان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از دستگیری دو قاچاقچی چوب تاغ در ایام تعطیلات و کاهش میزان قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن تأکید بر تشدید گشت مراقبت برای جلوگیری از قاچاق چوب در ایام تعطیلات نوروز گفت: جهت پیشگیری از آسیب و تخریب منابع طبیعی توسط برخی افراد سودجو بیش از ۳۰ واحد گشت مراقبت به‌صورت شبانه‌روزی در حال رصد منابع طبیعی هستند و گروه‌های مجهز گشت مراقبت به‌صورت خودرویی، موتوری و گشت پیاده در حال نظارت و رصد هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در رابطه‌ با دستگیری‌های انجام شده تصریح کرد: در ایام تعطیلات با شناسایی افراد خاطی دو مورد دستگیری قاچاقچیان چوب در شهرستانهای سمنان و میامی انجام شده است که علاوه بر توقیف خودرو و تجهیزات مربوطه برای این افراد در مراجع ذی‌ربط پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه‌ به تشدید نظارت از طرف یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان میزان قاچاق چوب در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته کاهش‌یافته است.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: از مرم توقع داریم جهت نظارت دقیق‌تر و پیشگیری از آسیب به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب، ایجاد حریق در جنگل‌ها و تخلفات مرتبط با منابع طبیعی را اگر مشاهده کردند دراسرع‌وقت با سامانه‌های شبانه‌روزی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ انتقال دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در رابطه‌ با حضور مردم در منابع طبیعی و روز طبیعت اظهار کرد: امیدواریم مردم عزیز ایران به‌ویژه استان سمنان بهترین روزها را در این ایام سپری کنند و ضمن حضور در طبیعت از آسیب به اراضی ملی جلوگیری کرده و حتی‌المقدور آتش روشن نکنند و در صورت روشن‌کردن آتش از خاموش‌شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: شهروندان و مسافران سطح استان از شکستن شاخه درختان خودداری کنند و زباله‌های شیشه‌ای و پلاستیکی را در طبیعت رها نکنند از آتش‌بازی کودکان جلوگیری کرده چرا که همیشه با همکاری و نظارت مردم توانسته‌ایم از اراضی ملی و سرمایه نسل‌های آینده کشور محافظت کنیم.


انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از