حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
امام جمعه شهرستان میامی:

مشارکت حداکثری معجزه آفرین است

مشارکت حداکثری معجزه آفرین است

امام‌جمعه شهرستان میامی گفت: مشارکت حداکثری معجزه آفرین است و سبب وحدت و اقتدار ملی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: این حضور شگفتی آفرین سبب یاری جبهه حق و حفظ اقتدار نظام اسلامی خواهد شد و از سوی دیگر وظیفه مسئولین را در برابر مردم دشوارتر خواهد کرد.

امام‌جمعه شهرستان میامی در ادامه ابراز کرد: مشارکت در انتخابات هم یک وظیفه و هم یک حق و تکلیف شرعی است و به همین خاطر عدم مشارکت سبب بی‌پشتوانه گذاشتن جبهه حق شده و گناه نابخشودنی. است که می‌بایست در برابر عدم اجرای آن در برابر پیشگاه الهی پاسخگو بود.

وی در ادامه ابراز کرد: ازآنجاکه نظام دینی ما بر پایه مردم‌سالاری است، اهمیت مشارکت حداکثری همواره مورد تأکید همه بزرگان بوده و ضامن اقتدار و انسجام کشور در تاممی ابعاد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی مشارکت قوی را معجزه آفرین دانست و افزود: مشارکت حداکثری ابتدا موجب وحدت ملی و سپس قدرت ملی در سطح داخلی و در نهایت سبب اقتدار در سطح جهانی خواهد شد و موجبات پیشرفت کشور در ابعاد جهانی و بین‌المللی را فراهم خواهد ساخت.

بنا به گفته امام‌جمعه شهرستان میامی مقبولیت نظام به مشارکت حداکثری گره‌خورده است و این حضور که تکلیف شرعی و دینی سیاسی است، بنا بر نظر برخی آیات عظام واجب عینی و تکلیفی برعهده تک‌تک آحاد جامعه است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مردم ایران ملتی مقاوم هستند که طی سال‌های پس از انقلاب با وجود تمام تهدیدات و تحریم‌ها از اهداف و ارمان خود عقب‌نشینی نکرده و از مسیر اصلی خود منحرف نشدند و این بار نیز از این آزمون الهی سربلند بیرون خواهند آمد.

امام‌جمعه شهرستان میامی جهاد تبیین را فریضه‌ای واجب دانست و ابراز کرد: دشمنان به دنبال القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی و تلقین این موضوع به مردم است که اگر نظام جمهوری اسلامی روی کار نمی‌آمد شما اوضاع بهتری داشتید و این مسئله سبب دلسردی مردم شود که نیاز است با جهاد تبیین و روشنگری جلوی توطئه شوم دشمنان گرفته شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از